Helerivirksomhet: politi/namsfogd, forliksråd, dommere m.f. og Nav, banker/inkasso. Brev: 12.05.2020 del II av III
Fortsettelse fra forrige notat merket “Brev: 12.02.2020 del I av III”:
Tar med litt vedrørende saken, som du har sendt til Sør-Trøndelag tingrett i Trondheim.
Saken med ref.nr 20-063430TVA-STOR oppgis å være basert på en klage fra Jarle, i brev av 4.12.2019.
Saken gjelder tvangstrekk til Nordax Bank Ab.
Hovedstol oppgis å skulle være pr. 7.1.2019 kr. 176.863,23
Som med ulovlige renter og gebyrer, er blitt til pr. 7.1.2019 kr. 407.937,87 !!!!
Et glimrende eksempel på korrupsjon i praksis….?!
Kommer tilbake til temaet med flere påpekninger senere i dette brevet.
Dette er et lån Jarle og jeg valgte å oppjustere før jul i 2007, for å ha i en eventuell krisesituasjon. Dette i påvente av, at Nav skulle rette opp feilene i beregningsgrunnlaget for stønader og etterbetale differansen. Nav hadde lovet å gjøre dette i 2006 og 2007, uten at noe hadde skjedd så langt. Men de lovet fortsatt å ordne opp i dette.
Nav Kongsberg var jo i krise, grunnet bemanningsproblemer og jeg hadde jo en ukvalifisert saksbehandler, slik opplyst om av Navlederen på møtet jeg hadde i juli 2007, med lederen, den nye saksbehandleren samt to vitner.
Adresse
Jarle Mjøen har ikke c/o adresse Kirsten Leikny Femundsenden!
Han, som jeg, skal ha all post på e-post.
Hans adresse er:
E-post: jarle.mjoen@gmail.com
Fra midten av 2015 har hans post adresse vært- og er fortsatt :
Vi er kjent med, at både namsfullmektigene Monica Bjørkhaug Aspeggen og Marina Rømo har sjonglert med Jarles adresse etter hva som har passet de. Dette får vi ikke gjort noe med.
Slik opplyst til tingretten i mail av 10.5.2020, der jeg klippet ut noen formuleringer fra dette brevet, skrev Jarle og jeg blant annet:
«Skal legge til detaljer om denne saken og sende brevet på nytt i morgen, men vil denne gangen holde meg innenfor fristen tingretten har gitt, og svart innenfor 10.5.2020.»
(Legger til, at helsen dessverre ikke tillot å gjøre ferdig brevet som planlagt, men sender det nå.)
«Svaret er følgende;
1) Sender brevet på nytt i morgen med mere utfyllende kommentarer.»
(Det er dette du nå leser.)
2)
«Krav om gebyr skal selvsagt ikke sendes verken Jarle eller meg. Send det til namsfullmektigen, som har sendt inn saken om hun vil ha den behandlet i retten.
Hun får avgjøre hvem som skal betale, siden hun ikke gjør jobben sin, men likevel vil ha en vurdering av retten.
Det er uakseptabelt, at Jarle og jeg, skal betale rettsgebyr for at retten må behandle alle sakene der namsfullmektigene gjør feil.
Vil Namsmyndighetene ha rettens vurdering, får de selv stå for oppgjøret.»
Namsfullmektiger som har hatt befatning med Jarles og mine saker, er meget godt kjent med årsaken til, at de har våre navn på bordet.
Repeterer kort for ordens skyld:
Årsaken ligger hos Nav.
Jeg og familien er av de, som er skadelidende av Navs lovbrudd og kommunenes svindel med arbeidsgiverforsikringen. Dette etter den godkjente yrkesskaden i 2006.
Det er totalt utålelig, at myndighetene tillater at politi/namsmyndigheter dekker over offentlig økonomisk kriminalitet.
Dette gjøres blant annet ved at de som rammes av denne kriminaliteten, pålegges å måtte betale gebyrer for å få sakene vurdert i rettssystemet.
Praksisen viser til fulle, hvordan offentlig korrupsjon er bygget opp og godt befestet i Norges forvaltning. Fysj!
Vi som er så gamle, spør oss stadig; Når - og hvor gikk det så galt med landet vårt?
Norge er nå blitt et av de mest korrupte, av de såkalte siviliserte land. Den senere tid har jo også flere dommer fra EMD slått fast, at Norge ikke følger menneskerettighetene.
Hadde Stortingspolitikerne fulgt Norges Grunnlov, ville de aldri ha godkjent, at det norske folk blir belastet med vanvittige rentesatser når de tar opp usikrede lån! Utlåner tillater seg til og med «sniksikring» av slike lån i ettertid. Denne korrupsjonen utføres ved hjelp av namsmyndighetene. Dette gjøres også, uten at rentesatsen blir redusert!
Vi vet jo i dag, at den dagen folk stopper å låne penger, stopper også veksten i dagens pengesystem. Derfor er Norges økonomi helt avhengig av, at folk kontinuerlig tar opp lån. Dette har myndighetene også bygget opp samfunnsstrukturer for å få til.
Du tror ikke det stemmer? Jo da, det gjør det! Det er ennå verre.
Lånet, som er sendt til retten av namsfullmektigen, er nettopp et eksempel på dette.
Tenk det, at de folkevalgte godkjenner, at folket bedras for gigantsummer.
I aktuelle Nordax lån, har jeg funnet ut, at lånesummen den 29.11. 2007 var kr. 297.789
Nedbetalingsplanen vi fikk etter to måneder, etter var total innfrielse 2017 på kr. 572.271
Et viktig moment å merke seg, er at hver gang folk får betalingsproblemer, så øker belastningen og utestående!! Namsmyndighetene er ansatt i forvaltningen, for å gi service til folket. De skulle selvsagt da, aldri ha lagt til en eneste krone til hovedstolen, men fjernet renteutgifter og gebyrer. Inkassoleddet er et kriminelt foretak, og skal selvsagt fjernes. Dette er det heldigvis en del som nå forstår. Kun den som har en avtale med et inkassoselskap, skal forholde seg til det. At namsfullmektigen støtter inkassobransjen, forteller at også namsmyndighetene er korrumperte.
Etter å ha betalt på aktuelle Nordax i 5 år (altså halve nedbetalingstiden), er KUN ca 1/3 av hovedstolen innbetalt. Banker/finansinstitusjoner tillates og bedrive denne form for rentesvindel.
Når vi nå vet, hvordan penger skapes er det jo ennå verre. Den kunnskapen hadde ikke vi på den tiden.
Nå, skal det også sies, at hadde Nav oppfylt forpliktelsene sine, ville jeg trolig ikke visst noe om dette i dag, da lånet ville vært innfridd, den dagen etterbetalingen hadde vært på konto. Vi kunne jo ikke, i vår villeste fantasi, tenke oss, at Nav ville bedra sin klient økonomisk.
Dette topper seg ved, at Nordax ( likt også for andre banker) selger lånet til andre finansinstitusjoner. Det betyr i realiteten, at i det øyeblikket et annet organisasjonsnummer tar over, og forsøker innkrevingen av penger, da er lånet innfridd! I dette tilfellet, har Kredittgjenvinning tatt over aktuelle lån allerede 12.02.2010. Det er altså ingen gjeld til Nordax. Kredittgjennvinning, har vi ingen avtale med. Der er da heller ingen som har kommet med en slik kontrakt.
Kredittgjenvinning er tydeligvis noen Nordax har kontrakt med, ikke vi. Se kontraktsloven.
24.01.2011 Kommer her tydelig frem, hvordan namsfullmektig Jakob Walberg Sandness deltar i kriminaliteten ;
Kredittgjenvinning har allerede her tatt over, org nr. 880 349 252. Altså kjøpt ut oss i Nordax!
Nordax Finans Ab, org. nr. 550 189 259
Hovedkravet sies å være kr. 280.786,97
Totalt setter Sandness summen til kr. 330.987,62
Ikke nok med det, han tillater seg å gjøre om et usikret lån til sikret!
Dette er forbudt og økonomisk kriminalitet.
For Jarle, tar han sikkerhet i begge bilene!
For meg tar han
- sikkerhet i alle 4 eiendommene!
+ starter han tvangstrekk på til sammen kr 69.000.-
Det vil si, at pr.:
1.1.2013 skulle da hovedkravet være gått ned til kr 211.786,97
26.6.2015 Ennå verre blir dette da Monica Bjørkhaug Aspeggen holder utleggsforretning kl. 13.20
Hun tillater igjen at jeg skal trekkes av noe jeg ikke skulle betalt. Denne gangen fastsetter hun kr 72.000,- .
Hun opphever ikke noen av sikkerhetene!
22.6.2015 startet tvangstrekk på kr. 3000,- i 24 måneder.
22.6.2017 hadde jeg betalt inn ytterligere kr 72.000,-, av de kr. 211.786,97..
Det vil si, at pr.:
22.6.2017 skulle da hovedkravet være gått ned til kr. 139.786,97
Men hva gjør myndigheten med domstolene?
Svar: De tillater økonomisk bedrageri.
Grov svindel. Ikke nok med det, at verken Jarle eller jeg lenger har noe utestående med Nordax, vi har betalt inn kr. 69.000 + kr. 72.000 = kr 141.000,- som er gått rett i lommen på en eller annen som bedriver økonomisk kriminalitet.
Følg med, lånet er altså omsatt nok en gang og pengene yngler. Likevel kreves jeg :
2.1.2019 fortsetter kriminaliteten fra namsmyndighetene.
Nå en ny Nordax BANK AB med org. nr. 556647-7286
Nå også ny ALEKTRUM GROUP ved Anniken Vang Karlsen org.nr. 950 520 140
15.02.2019 holder Marina Rømo utleggsforretning kl. 09.55
NORDAX BANK AB (publ) org. nr. SE556647-7286
ALEKTRUM GROUP v/Prosessfullmektig Anniken Vang Karlsen org nr. 950 520 140
Nok en transaksjon. Pengen yngler. Namsfullmektigen fortsetter bedrageriene.
Denne namsfullmektigen har mange stygge saker på samvittigheten når det gjelder oss.
Det vil si samvittighet, er nok litt drøyt tatt i, når vi ser på hvordan hun har behandlet oss.
Kan nevne, at dette er damen som utviste kynisme og råskap, da hun kastet Jarle og meg ut fra siste eiendommen vi da benyttet som hjem. Hun satte oss på bar bakke, tre dager før jul i 2016, 21.12.2016!
Ikke mye som minner om en handling av et menneske, som besitter verken menneskelighet, empati eller samvittighet.
Hovedstolen i Nordax er oppgitt å være kr 176.863,23
Totalt kr 411.024,34
Tar her med, at namsfullmektigen er meget godt orientert om min dårlige helse og behov for leger og medisiner.
Dette til tross, tvangstrekker hun Jarle og meg så hardt, at vi ikke har penger til helsetjenester en gang!
Namsfullmektig Marina Rømo tar utlegg som følger hos Jarle:
2019 mars og april 3100 x2 = 6.200
2019 mai-des. 6800 x 8 = 54.400
2020 jan.- des. 6800x12 = 81.600
2021 jan.-feb. 6800x2 = 13.600
Tils. = 155.800
Til nå, har Rømo besørget ran fra Jarle og begått helerivirksomhet for kr 87.800,- så langt.
Vi ser da, at dette rimer dårlig med utregningen til Rømo.
Renter er jo korrupsjon!
Et par praktiske saker;
- Hvordan kan et voksent friskt menneske finne på å tro, at en som ikke har penger til å gjøre opp en hovedstol, skal betale renter og gebyrer……??
- Hvordan kan et voksent friskt menneske, som jobber med pengestrømmen i Norge, utnytte andre og berike tredjeperson. De vet, at penger ikke er lånt av noen, men skapt der og da, når de lånes fra bank og finans. De vet også, at renter og gebyrer er korrupsjon. Så hvordan kan disse finne på å forlange, at folk som ikke har penger skal betale for denne svindelen?
For oss kommer dette i tillegg, da det ikke skulle vært betalt en øre etter 24.1.2011. Vi har altså uriktig blitt trukket for kr 228.800 pr nå. (69.000 + 72.000 + 87.800).
Et vanvittig system med et konglomerat av offentlig korrupsjon.
Hvordan kan det være mulig, at myndighetene kan tillate, at det tas- en slik vanvittig høy rentesats, for ikke å snakke om gebyrer, samt å gjøre om usikrede lån til sikrede?
Dette er totalt uakseptabelt og viser at namsfullmektigene begår heleri.
3)
Det, at Sør-Trøndelag tingrett brukes i våre saker er ikke akseptabelt. Dette, da sorenskriverne der, Almås og Østerbø, er inhabile.
Det er jo kjent for namsmyndighetene, at Almås og Østerbø har begått lovbrudd i behandling av våre saker. De har blant annet tatt seg den friheten å avsi dommer i våre saker, uten å innkalle til muntlige forhandlinger.
Hadde de det gjort, ville de ikke kommet unna det faktum, at de var med på å dekke over offentlig korrupsjon.
Videre, solgte Østerbø en hytte vi bodde på, for noen hundrelapper i utestående kommunale avgifter. Dette til overmål avgifter, som Rennebu kommune er ansvarlig for og skulle betalt.
Vi har mye mer på disse sorenskriverne når tiden er inne for det.
4) Det holder nå, med å trakassere og terrorisere oss!
5) Stemmer ryktene, som verserer i Trøndelag om aktuelle sorenskrivere, så slipper både Jarle og jeg å stå i bresjen for oppvask i den domstolen.
Presiserer!
- Ingen saker vedrørende oss, skal behandles i Trøndelag så lenge disse to har «svarte kapper» der.
Interessant oversikt for å gi et bilde av hvordan bedrageriene godkjennes og praktiseres:
Reelt utestående var kr. 186.837
Reelt har vi pr. i dag betalt totalt (69.000 + 72.000 + 87.800). pr.nå kr. 228.800
Vi har pr.nå innfridd hovedstolen med og ligger i pluss med kr. 41.963
Div Kommunikasjon:
16.8.2019 Jarle mail til politiet. Tvangstrekk og uten eget hjem
4.12.2019 brev Jarle til Heimdal. Stopp tvangstrekk straks
2.1.2020 mail Jarle til Bente Botnan. Regnskap strøm
23.4.2020 I stedet for å rette opp feilen sender namsfullmektigen klage som vi må betale
Namsfullmektig Bente Botnan, Røros, sender klage fra Jarle Mjøen av 4.12.2019 på vedtak om tvangstrekk til Sør-Trøndelag tingrett.
28.4.2020 Krav om gebyr for at namsmannen ikke vil rette opp egne feil. Korrupsjon
Sak: 20-063430TVA-STOR. Krav om innbetaling av gebyr på kr 1.172. Frist 10.5.2020.
10.5.2020 Mail innen fristen
Sak: 20-063430TVA-STOR. Jarle Mjøen og jeg sender mail til retten om at det i alle fall ikke er vi, som skal betale rettsgebyr, for at namsfullmektigen ikke gjør jobben sin og vil ha saken vurdert. Ber retten returnere saken til Botnan.
Legge merke til følgende;
Den 17.12.2019 snakket min ektefelle, Jarle Mjøen, med deg, Bente Botnan, om vår elendige økonomi og det faktum at vi ikke hadde penger til å skaffe adekvat helsehjelp til meg. Jeg hadde vært snikende syk over flere måneder og år, men ikke hatt økonomi til å oppsøke lege før nå, da noen registrerte hvor dårlig jeg var og ga oss penger. Jeg ble da diagnostisert med (minst en) alvorlig kronisk sykdom.
Jarle var fortvilet og ba deg om å være så snill og stoppe tvangstrekkene, slik at jeg kunne få livsnødvendig helsehjelp og ha råd til å kjøpe medisiner m.m..
Du, Bente Botnan, ga blaffen i min manns forespørsel, og tok juleferie uten å løfte en finger!
Situasjonen i julen var forferdelig.
Den 30.12.2019 , tok min ektefelle på ny kontakt med deg på telefon.
Han tok igjen opp situasjonen med min helse og blant annet de store utgiftene vi hadde hatt i forbindelse med namsmyndighetenes tvangstrekk og at Eidsiva stengte strømmen for oss i 6 måneder, ulovlig fra midtsommer. Årsaken var, at Eidsiva ikke kunne svare for seg og ble sure, når vi forlangte dokumentasjon på de nye målerne de ville installere. Det er jo kjent, at aktuelle målere påvirker de helseplagene jeg har.
Etter samtalen svarte du med en mail samme dag, 30.12.2019, med forespørsel om dokumentasjon på utgiftene i forbindelse med den stengte strømmen.
Den 2.1.2020 fikk du en oversikt fra Jarle, over de ekstra utgiftene i forbindelse strømstengingen på ca 100.000 kroner.
Du ble også informert om, at vi selvsagt ikke hadde hatt egne penger til å betjene dette med og hadde fått, og «lånt».
Enhver, unntatt politiet skjønner jo, at vi ikke har noe å betale tilbake med i full fart. Vi hadde et gammelt aggregat, som måtte repareres og ordnes, så vi klarte å eksistere, og kunne ha pelletsovnen på noen timer pr døgn for å få opp litt varme. Husk, det meste av døgnet var innetemperaturen godt under 15 grader. Frokosten spiste vi i ca 9 varmegrader!
Du stoppet da tvangstrekket på meg. Jeg fikk således mer penger i januar, at jeg kunne kjøpe medisiner og oppsøke en kvalifisert lege. En, som ville hjelpe meg.
Den konsultasjonen skulle dessverre avsløre mer sykdom.
Jeg ble ytterligere medisinert og dessuten henvist til spesialister. Foruten, at påkrevede tannlegebesøk og andre behandlinger har vært umulig av økonomiske årsaker, måtte også nå timene til hjertespesialist, 30.4. og 4.5., avbestilles av økonomiske årsaker.
Du, som har påført Jarle og meg aktuelle begrensninger, vil selvsagt bli holdt ansvarlig hvis det skulle skje noe med min helse, som en følge av dette. Det på høy tid at du stopper tvangstrekkene. Igjen, - du er behørig orientert om alvoret i situasjonen.
Viktig å merke seg, er at du unnlot å orientere Jarle og meg om, at du visste hvem, som var årsak til at Jarle og jeg ikke hadde penger når vi måtte oppsøke deg 20.04.2020.
Dette topper seg, med at du først sa ja til at Jarle skulle få snakke med deg, for så å sende ut din kollega, som nektet Jarle å komme inn og løy om hans adferd. Se brev av 22.04.2020.
Heldigvis finnes dokumentasjon av hele opptrinnet og samtlige telefonsamtaler med deg før det!
Jeg hadde selvsagt et håp om, at du skulle være opptatt av å bistå folk på en positiv måte og ikke bedrive heleri. Jarle mente han kom godt ut av det med deg. Men nå har også han sett at du er kynisk, sløv og lyver. Akkurat som dine kolleger.
Jarle snakket med deg den 19.3.2020 og fikk beskjed om at saken min var flyttet til Tynset.
Jeg tenkte meg litt om, men ringte så Hilmarsen på Tynset og ble henvist til Namsfogden Innlandet Hamar. Ble satt over til Hildegunn Tronsli, Elverum. Jeg var tydelig på, at hun hadde feil adresse og var rystet over respektløsheten og hvordan jeg og min familie blir behandlet av namsmyndighetene.
Hun var kjapp til å si, at saken var returnert til Røros, da jeg ga beskjed om at de hadde gitt meg feil adresse. Hun ble opplyst om, at verken Jarle eller jeg, har adressen hun hadde fått oppgitt.
Jeg stusset riktignok over, at Tronsli virket å kjenne navnet mitt godt.
(Visste jo ikke, på det tidspunktet, noe om hennes saksbehandling 3.1.2020 med oppstart igjen av tvangstrekket).
Folk må selvsagt advares mot ansatte i forvaltningen, som oppfører seg slik.
Jeg er riktignok en gammel dame, og min ektefelle er ennå eldre, men vi har jobbet lange liv og gjort opp for oss.
Nettopp ønsket om å gjøre opp for oss, har vært fremtredende hele livet!
Det er da ironisk nok også dette ønsket, som har vært sterkt medvirkende til å sette oss i den situasjonen vi nå er i.
Du har sikkert blitt orientert om, at min nåværende ektefelle og jeg møttes som godt voksne. Vi giftet oss i 2000.
Før det, hadde jeg vært aleneforsørger for min datter i 17 år. Som anestesisykepleier og (etter hvert også homeopat) aleneforsørger har jeg aldri hatt mye penger. Men jeg har vært velsignet med, at jeg har hatt stor etterspørsel etter min arbeidskraft og har benyttet meg av det.
I de over 30 årene i arbeid før yrkesskaden i 2006, jobbet jeg mer enn 100% i alle år, unntatt et par år i deltidsstilling, da datteren min var liten.
I tillegg har jeg alltid vært «kunnskapshungrig». Har blant annet utdannet meg til homeopat og innen flere helserelaterte områder, utover diverse ledelsesfag, kreativitet og spesialiseringer innen sykepleierfaget.
Min nåværende ektefelle hadde nok levd et mer «A4» liv. Men han hadde jo også en ingeniørutdanning, og har jobbet innen oljebransjen, hvilket lå betydelig høyere på lønnsskalaen enn sykepleieryrket.
Felles, har vi blant annet holdninger til, at urett ikke skal tolereres og korrupsjon må bekjempes. Den kampen har vi tatt i forbindelse med konsekvensene av Nav bedrageriene jeg har vært og er utsatt for.
Utsagn, som politi, domstoler og advokater liker å bruke, om at: «En ting er å ha rett, noe annet er å får rett», hører naturligvis ikke med i vårt vokabular. Dette da det er utsagn de korrumperte liker å bruke og forsøke å lure folk til og tro at er rett. Ja, godta lurerier og feil avgjørelser til folkets disfavør.
At du og dine kolleger lar Nav få bedra meg, lar meg og familien lide, aksepterer jeg ikke!!
Jeg vet hvor skjørt livet kan være, da jeg har erfaringer fra store deler av livet innen akuttmedisin. Jeg kommer ikke til å holde tett om den råskapen, kynismen og empatiløsheten jeg har møtt hos norsk politi og namsmyndigheter. Jeg hevder, at de som oppfører seg slik min ektefelle og jeg har erfart, er uegnet til å kunne jobbe i yrker der de har kontakt med levende vesener, mennesker, som dyr.
Det er forståelig, at mange er redde for de, jeg har møtt i politiet og domstoler. Men både Jarle og jeg er blitt så gamle, og har enorm erfaring, på godt og vondt, at vi frykter ikke slike «monster» i menneskeskikkelser. Vi ser også ynkeligheten og det primitive, når de tyr til sitt repertoar av maktovergrep.
De som oppfører seg slik, skal jeg slippe å ha noe med å gjøre. Det skal også andre slippe!
De/dere, som har ansatt så feil individer i forvaltningen, til å gi service til folk, får sørge for å få disse fjernet.
Det kreves ydmykhet, etterrettelighet, serviceinnstilling og alminnelig folkeskikk av alle de, som settes til å betjene folket.
Gjentar igjen og igjen;
- Dere, som tilhører under «maktfordelingsprinsippet» i Norge, blant annet ansatte i forvaltningen, er folkets tjenere, intet annet!!
- Dere er ansatt, har en jobb å gå til, for å bistå utøvende makt med å gjennomføre det lovgivende makt har bestemt.
- Som kjent, sies det, at Norge er et demokrati, der stortingsrepresentantene skal være valgt av folket, for å representere folket, vedta lover og styre landet etter folkets vilje.
- Det folket har bestemt, skal dere utrette. Husk; Folket er din egentlig sjef.
- Sett i perspektiv, så er altså alle norske velgere din sjef.
Verre er det ikke! Slutt med å være uetterrettelig. Slutt med å projisere din egen adferd over på folk du er satt til å yte service, til det beste for de.
Kan ikke få uttrykt dette ofte nok, - jeg er altså rystet over uetterretteligheten, kynismen og falskheten.
Du fikk altså Tronsli til å starte opp igjen tvangstrekket av meg i mars. Det har du unnlatt å få stoppet. Viser igjen til mitt brev av 2.4.2020 og telefonsamtalene til politiet 19.3.2020 av min ektefelle og meg.
Du viste her, at du er uetterrettelig! Oppførselen din må klart være ondsinnet;
Trekker frem de viktigste datoene for å presisere hva jeg bygger min påstand på;
Tirsdag 17.12.2019
Telefonsamtale med deg vedrørende kritisk dårlig økonomi, store utgifter ved at Eidsiva ulovlig stengte strømmen, og mine helseproblemer.
Ikke et ord om at saken min skulle flyttes noe sted!!
Tvangstrekket på meg, var ferdig i januar 2020, og da var det ikke noe nytt på vent!
Mandag 30.12.2019
Telefonsamtale med deg vedrørende kritisk dårlig økonomi, store utgifter ved at Eidsiva ulovlig stengte strømmen, og mine helseproblemer.
Merk! Ikke et ord om at saken min skulle flyttes noe sted!!
Du besvarer da med en mail og etterspør utgiftsoversikt på stengt strøm
Tirsdag 31.12.2019
NYTTÅRSAFTEN
Onsdag 01.01.2020
FØRSTE NYTTÅRSDAG
Torsdag 02.01.2020
Du får oversikt fra oss ved Jarle, over de ca ett hundretusenkronene med ekstrautgifter, i forbindelse med den ulovlige stengte strømmen.
Fredag 03.01.2020
Tronsli etterforsker ikke saken, hun viser seg å være like ansvarsløs som deg. Tronsli avholder en utleggsforretning og det åpenbart helt alene kl 12:50 denne dagen.
Hun beslutter å tvangstrekke meg så hardt, at selv et barn, ville forstått, at det ikke var mulig å overleve på de pengene som er igjen av min pensjon, - ei heller på Jarles. Du kommuniserte jo med henne, og hun hadde trolig ikke våget å foreta dette utlegget uten godkjenning fra deg. Du må sannelig også forstå, at eldre mennesker bruker betydelige summer på helsetjenester, briller, høreapparater, medisiner, utstyr til å lette bevegelighet m.m.
OBS! slik jobber de korrumperte;
Saken min må altså være kommet på bordet til Tronsli, tidligst dagen før hun tok beslutningen, den 02.01.2020, eller samme dag 03.01.2020.
Dette begrunnes med, at du ikke hadde noen viten om flyttingen av min sak midt i arbeidstiden mandag i romjulen, 30.12.2019.
Min ektefelle. Jarle, var nemlig svært tydelig på, at han ringte for begge oss, og at tvangstrekkene gjaldt begge.
Du sa ikke et ord om, at du ikke lenger hadde min sak!
Namsmannen på Heimdal hadde delegert mine saker til deg. De ville således ikke ha sendt saken til Tronsli, namsfogden Innlandet! … Med mindre det er noe snusk ute å går her igjen!!!
Hadde saksbehandlerne hos namsmyndighetene sjekket, gjort undersøkelser, etterforsket, ville du og andre ha visst, at jeg ikke bodde på den adressen du hevdet gjaldt!
- Du ville også visst, at det ikke er noen postadresse på det stedet.
Min ektefelle fikk opplyst, at hans tvangstrekk var fra skatteoppkreveren og at det gikk direkte, - utenom namsmannen…..
Jarle var meget tydelig med å påpeke det underlige og uærlige med, hvordan kemneren kan vite hva han skal trekke ….., så lenge vi vet, at våre selvangivelser er feil helt tilbake til 2006!
- Dette vet også kemneren!
Vi har begge opplyst, at vi ikke lenger åpner selvangivelsen, da alt er bare feil. Vi skrev også et brev til skatteetaten sentralt, blant annet i 2019, om dette. Men ingen ting er skjedd. Vi får ikke mer gjort, og får avvente hva som skjer….. kanskje en gang.
Alle vet nå, at tvangstrekkene er feil og at de som utfører de, begår korrupte og straffbare handlinger.
Forts. neste notat merket ““Brev: 12.02.2020 del III av III”